torsdag 25 juli 2013

Stark värvning av Juniorlaget!



Efter helgens positiva besked i träningsmatchen kan juniortruppen sprida än flera positiva vibbar. Efter en tids "testande" kritade Robin Häggström på kontraktet och det är inte vilken duvunge som helst som ansluter till sällskapet...

Robin har under sin karriär varit Engelholm trogen och han är en av toppspelarna Åstorp/Kvidinge fått motarbeta. Med sin styrka, räckvidd och lugn har han fördelat bollar och avslut från samtliga positioner. Det är med stor glädje vi välkomnar en duktig och trevlig påg till gänget.

- Jag känner Robin väl och vet vilken härlig spelare vi får in i truppen. Med sin styrka och sitt spelsinne ökar vi vår lägstanivå i truppen. Robin är all-round på samtliga positioner och jag vet redan nu att han kommer vara en stabil pjäs i sin formation. Det känns gott att välkomna Robin till gänget, säger en märkbart nöjd Christian Hägerström.

Med tidigare erfarenheter från seniorspel, JAS-spel och Skånelagsverksamheten har Robin en diger lunta erfarenhet i bagaget. Som spelande center har han agerat navet i sin formation och när han placeras som forward kommer pass och avslut på löpande band. Robin ser fram emot utmaningen och ser det som en härlig energikick att komma till en ny förening.

- Jag ser fram emot att bli en del av ett mycket bra lag. Jag blev bra bemött av grabbarna och jag vet att jag får en bra tränare i Christian. Jag ser verkligen fram emot att tillsammans sikta mot toppen. Vi har redan idag en mycket bra trupp och självklart vill jag vinna SM-guld med Åstorp, hälsar Robin.

Robin ansluter till truppen direkt och kommer förhoppningsvis vara spelklar lagom till Ängelholm Invitational. Åstorp/Kvidinge IBS hälsar Robin Häggström varmt välkommen till föreningen. En som var snabb på att berömma värvningen är herrlagets tränare Conny Camper.

- Jag har sedan tidigare bra koll på Robin och det är mycket kul att han väljer Åstorp. Vi får in en bra kille med stort register, utan tvekan en kanonvärvning!

Åstorp/Kvidinge riktar ett stort tack till FBC Engelholm som på ett snabbt och enkelt sätt samarbetade gällande övergången.

Än en gång, varmt välkommen till Åstorp/Kvidinge Robin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar