måndag 9 februari 2015

Benjamin Wiphagen inför Höllviken!



"DJ Benne" eller "Kung Benne" är benämningar på lagets stora krigare. Likt en anakonda slingrar han sig fram och äter upp allt som kommer i hans väg. Hemsidan haffade Benjamin och kollade av status inför matchen mot Höllviken.


Benjamin Wiphagen, läget med dig?
Bara bra med mig, jag är riktigt laddad för slutspel.

En intensiv träningsdag i lördags, vad gjorde ni?
Riktigt bra dag. Matchgenomgång, mental träning och flera diskussioner. Vi är ett härligt gäng som har galet kul tillsammans, en dag då vi kom än närmare varandra. Det märks att vi har kopplat på fokus och hela laget andas slutspel.

Vilken roll fyller du i din formation?
Jag är balansspelaren i min formation. Placeringssäker och bra att läsa av motståndarna. Jag jobbar ofta i det tysta och fungerar som det defensiva navet. Mitt fokus är att underlätta för mina kollegor, det gör jag genom att spela enkelt och sätta igång spelet snabbt.

Slutspelet börjar på onsdag, vilken känsla har du med dig in i hetluften?
Jag talar nog för alla när jag svarar inställning och fokus. Det är nu turneringen börjar och vi gillar verkligen de stora matcherna. Vi höjer kraven på oss själva och varandra, vi har växlat upp.

Härligt Skånederby, vad vet du om motståndet?
Ett "nytt" lag med blandning av spelare från syd. Några duktiga från Gårdarike samt spelare från egna leden. Ett kontringsstarkt, lirande och skottvilligt lag.

Vilka nycklar gör att Åstorp/Kvidinge vinner?
Vi vet att vi är tunga att möta över tre perioder. Vi ska tro på det vi gör och det är vi som ska se till att sätta villkoren i matchen. Fullt fokus på uppgiften.


Hemsidan tackar Benjamin för pratstunden och önskar lycka till på onsdag.

Alla till Åstorp Sporthall. Ditt stöd betyder mycket!

Tillsammans är vi starka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar